seisuga 07.07.2013
Paksus kirjas esitatud praeguseks omandatud pädevused.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
I Õpilaste innustamine ja juhendamine digikeskkonnas | ||||
1.1 Õpilaste loovuse ja innovatsiooni toetamine ning arendamine | ||||
Leiab internetist ja rakendab õpilaste loovust ja innovatsiooni toetavaid õpiülesandeid. |
Kohandab Internetist leitud loovust ja innovatsiooni toetavaid õpiülesandeid, hindab õpilaste õpitulemusi |
Koostab õpilaste loovust ja innovatsiooni arendavaid õpiülesandeid, kasutades digiajastu vahendeid. |
Loob koostöös (õpilastega, kolleegidega jne) õpilaste loovust ja innovatsiooni arendavaid õpiülesandeid. | Analüüsib ja hindab enda, kolleegide või õpilaste koostatud loovülesandeid nende tulemuslikkuse ja rakendatavuse aspektidest. |
1.2 Õpilaste innustamine eluliste probleemide lahendamisele digitaalsete vahendite kaasabil | ||||
Leiab ja esitab õpilastele näiteid elulise probleemi lahendamiseks digitaalsete vahendite abil. |
Kohandab elulisi probleemülesandeid sobivaks konkreetse kontekstiga. | Koostab näiteid elulise probleemi lahendamiseks digitaalsete vahendite abil, kaasab õpilasi probleemi lahendamisse. |
Juhendab õpilaste iseseisvat ja rühmatööd eluliste probleemide leidmisel, püstitamisel, lahendamisel. | Juhendab õpilasi eluliste probleemide lahenduste hindamisel, analüüsil, kokkuvõtete ja järelduste tegemisel |
1.3 Õpilaste suunamine isiklike kogemuste refleksioonile ja mõtestamisele | ||||
Rakendab õpilastega vähemalt ühte refleksiooni meetodit |
Valib (ülesandest lähtuvalt) sobiva refleksiooni meetodi ja juhendab õpilasi selle rakendamisel |
Juhendab õpilasi kaaslaste refleksioonide kommenteerimisel ja mõtestamisel |
Analüüsib ja hindab õpilaste refleksioone | Suunab õpilasi oma kogemuste järjepideval, pikaajalisel ja süsteemsel reflekteerimisel isikliku või rühma e-portfoolio abil |
1.4 Õpilaste koostöös toimuva teadmusloome juhendamine | ||||
Selgitab oma sõnadega, mis on teadmusloome ja kuidas see toimub digitaalseid vahendeid kasutades |
Juhendab õpilaste individuaalset teadmusloomet ja omaloodud materjalide (teadmusobjektide) jagamist digitaalse tehnoloogia vahendusel |
Juhendab õpilaste koostöös toimuvat teadmusloomet veebipõhises keskkonnas vähemalt ühe konkreetse meetodi kohaselt |
Valib ülesandest lähtuvalt sobiva koostöös teadmusloome meetodi ja juhendab õpilasi selle rakendamisel | Suunab õpilasi enesejuhitava koostöös teadmusloome kavandamisele, dokumenteerimisele ja hindamisele |
II Õpikeskkonna kavandamine ja õppeprotsessi läbiviimine digikeskkonnas (õpidisain) | ||||
2.1 Digitaalseid vahendeid kaasava õppeprotsessi kavandamine | ||||
Kirjeldab digitaalsetele õppevahenditele sobivaid meetodeid | Valib antud kontekstile, digitaalsele õppevahendile ja õppijale sobiva meetodi |
Kohandab ja kombineerib erinevaid meetodeid õppetöös | Diferentseerib erinevaid meetodeid õpilaste erivajadustest lähtudes | Analüüsib ja hindab valitud meetodi sobivust õpilaste vajaduste, õpikeskkonna ja õpieesmärkidega |
2.2 Ennastjuhtivat õppijat toetava õpikeskkonna kujundamine | ||||
Leiab ja rakendab õppetöös õppekavale vastavaid digitaalseid õppematerjale |
Loob, kohandab ja kombineerib õppetöös erinevaid veebipõhiseid õppematerjale | Kasutab õppetöös veebipõhist õpikeskkonda (nt. Moodle, VIKO, vookoguja, Wiki) |
Loob kvaliteetse e-kursuse ja viib selle läbi veebipõhises õpikeskkonnas | Juhendab õpilasi personaalse õpikeskkonna või rühmatöökeskkonna loomisel ja kasutamisel õppetöös |
2.3 Õpiülesannete koostamine arvestades õpilase individuaalset eripära | ||||
Leiab ja kasutab õppetöös digikeskkonda sobivaid ja antud õpieesmärkidele vastavaid õpiülesandeid |
Loob ja kombineerib digitaalses keskkonnas individuaalseid ja rühmatöö ülesandeid |
Kohandab õpiülesande või õpijuhise lähtudes sihtrühmast ja valitud tehnilistest vahenditest |
Koostöös õpetajate kogukonna/ võrgustiku liikmetega koostab ja jagab õpiülesannete kogumiku |
Analüüsib ja hindab kasutatud õpiülesande sobivust õpilaste vajaduste, õpikeskkonna ja õpieesmärkidega |
2.4 Õpitulemuste kujundav ja kokkuvõttev hindamine | ||||
Selgitab oma sõnadega, mille poolest erinevad teineteisest kujundav ja kokkuvõttev hindamine ning toob näiteid mõlema hindamisviisi rakendamise kohta digitaalses keskkonnas |
Kombineerib erinevaid kujundava ja kokkuvõtva hindamise meetodeid ning nendele vastavaid tehnilisi vahendeid |
Koostab ja kohandab õpitulemustele, õpikeskkonnale ja sihtrühmale vastava hindamisvahendi (test, hindamismudel) | Juhendab õpilasi enese- ja rühmahinnangu läbiviimisel | Analüüsib ja hindab kasutatud hindamismeetodi ja vahendi sobivust õpilaste vajaduste, õpikeskkonna ja õpieesmärkidega |
III Digiajastu töökeskkonna kujundamine | ||||
3.1. Digiajastu töövõtete ja töövahendite kasutamine | ||||
Loob veebikeskkonna kasutajakonto ja loob/lisab sinna materjale, kasutab igapäevast tarkvara/ veebikeskkonda /riistvara juhendi abil, kasutab esitlusvahendeid ja printerit, salvestab/kopeerib faile andmekandjale |
Piirab/ lubab juurdepääsu veebis olevatele materjalidele. |
Lahendab töövahendite kasutamisel tekkivaid probleeme iseseisvalt (abi, info, KKK, foorum), kombineerib erinevaid vahendeid, muudab veebikeskkonna seadeid |
Kannab üle töövõtteid tuttavast veebikeskkonnast/ tarkvarast uude keskkonda |
Valib (võrdleb, hindab) antud ülesande jaoks sobivaima vahendi |
3.2. Suhtlemine õpilaste, lapsevanemate ja kolleegidega | ||||
Suhtleb digikeskkonnas e-posti ja MSN/Skype'i vahendusel |
Kasutab järjepidevalt erinevaid digitaalseid suhtluskanaleid õpilaste, lapsevanemate ja kolleegidega suhtlemiseks | Loob rühmale/ kursusele/ projektile suhtluskeskkonna/ kanali (list, foorum, Koolielu kogukond) |
Arhiveerib suhtluse | Modereerib rühmaarutelu nii sünkroonses kui asünkroonses suhtluskeskkonnas, juhib video/ audiokonverentsi |
3.3. Eneseväljendus ja jagamise kultuur digikeskkonnas | ||||
Jälgib teiste tegevust digikeskkonnas (RSS, blogid, fotod) | Loob enda digitaalse identiteedi ja talletab oma materjale veebikeskkonnas |
Jagab omaloodud materjale erinevates keskkondades |
Tegeleb järjepidevalt ja süstemaatiliselt eneseväljendusega digikeskkonnas, arhiveerib oma digitaalse loomingu | Haldab mitut digitaalset identiteeti |
3.4. Kutsealase info kogumine ja analüüsimine | ||||
Kogub ainealaseid andmeid ja materjale | Kogub oma töö efektiivsuse tõstmiseks andmeid ja materjale |
Kasutab erinevaid otsisüsteeme ja keskkondi ning loob süsteeme info talletamiseks | Loob oma personaalse veebipõhise töölaua ja arhiveerib, säilitab ja süstematiseerib digitaalseid materjale | Hindab kriitiliselt veebis leitavaid materjale koostatud hindamismudeli alusel. Loob nende hindamiseks hindamismudeleid. |
IV Digiühiskonna kodanikuna käitumine | ||||
4.1 Digivahendite turvaline, legaalne ja eetiline kasutamine | ||||
Kasutab arvutit ja lisaseadmeid säästlikult ja otstarbekalt, arvestades seonduvate ohtudega enda tervisele ja privaatsusele | Valib kasutamiseks üksnes legaalse tarkvara ja digisisu. Käitub Internetis eetiliselt, s.h. arvestades netiketiga. Väldib Internetti kasutades ohte enda identiteedile ja andmetele. |
Viitab ja refereerib nõuetekohaselt. | Analüüsib digitaalsete materjalide kasutamise vastavust litsentsitingimustele ja autoriõigustele. | Analüüsib ja hindab adekvaatselt IKT turvalise, legaalse ja eetilise kasutamise reeglite rikkumise juhtumeid |
4.2 Suhtlus- ja koostöövahendite valimine lähtudes võrdsetest võimalustest | ||||
Kaardistab suhtlus- ja koostöövahendite kasutamise võimalused oma | Selgitab oma sõnadega võrdsete võimaluste tagamise vajadust, | Planeerib suhtlust ja koostööd lähtudes osalejate võrdsetest võimalustest. | Pakub suhtluseks ja koostööks alternatiivseid vahendeid. | Analüüsib ja hindab adekvaatselt võrdsete võimaluste piiramise |
4.3 Digikeskkonnas suhtlemisel sotsiaalsest vastutustundest ja digitaalsest etiketist kinni pidamine | ||||
Tuvastab digitaalse etiketi rikkumisi digikeskkonnas suhtlemisel. | Kirjeldab sotsiaalselt vastutustundetut käitumist konkreetse juhtumi puhul. |
Analüüsib sotsiaalselt vastutustundliku suhtluse norme ja praktikaid oma organisatsioonis. | Sõnastab digitaalse etiketi reeglid konkreetse projekti või õpiülesande kontekstis. |
Hindab ja kujundab oma digitaalset jalajälge lähtudes lähtudes sotsiaalsest vastutustundest digikeskkonnas suhtlemisel. |
4.4 Koostöö mitmekultuurilises keskkonnas | ||||
Osaleb mitmekultuurilises projektitöös partnerina. | Loob projektikava koostööprojekti läbiviimiseks mitmekultuurilises kontekstis. |
Algatab ja juhib koostööprojekti mitmekultuurilises kontekstis. | Viib läbi tervikliku rahvusvahelise koostööprojekti arvestades mitmekultuurilist keskkonda. Analüüsib pärast tulemusi. | Analüüsib ja hindab adekvaatselt mitmekultuurilise koostöö probleemseid juhtumeid ja pakub lahendusi |
V Õpetaja professionaalne areng digiajastul | ||||
5.1 Osalemine praktikakogukondades/võrgustikes | ||||
Liitub vähemalt ühe praktikakogukonna või võrgustiku liige. | Külastab regulaarselt praktikakogukonna/ võrgusti ku veebikeskkonda |
Panustab kogukonna tegevusse, lisab ja kommenteerib sisu | Koordineerib praktikakogukonna/ võrgustiku tööd. | Analüüsib ja uurib praktikakogukonna tegevust, esitleb uurimistulemusi |
5.2 Oma arengu kaardistamine, dokumenteerimine, analüüs | ||||
Koostab arvuti abil oma CV, kohandades seda vastavalt kontekstile (nt tööotsing, atesteerimine) |
Koostab professionaalse arengu e-portfoolio | Reflekteerib ja analüüsib oma professionaalset arengut e-portfoolios | Täiendab järjepidevalt oma personaalse arengu e-portfooliot |
Kaardistab e-portfoolio abil enda pädevused lähtuvalt pädevusmudelist |
5.3 Kaasaegsete haridustehnoloogiliste ja pedagoogiliste uuringutulemuste analüüs ja tõlgendamine | ||||
Leiab digivahendeid kasutades oma valdkonna uurimistööd ja tutvub nendega. | Koostab ülevaate haridustehnoloogilistest/ pedagoogilistest uuringutest |
Koostab veebipõhise küsimustiku ja viib läbi küsitluse | Viib läbi kutsealast arengut toetavaid uurimistöid. | Koordineerib uurimisrühma tööd |
5.4 Osalemine haridustehnoloogilises arendustegevuses | ||||
Kirjeldab digiajastu seonduvaid eesmärke ja tegevusi oma organisatsiooni/ õppeaine arengu kontekstis | Koostab ülevaate hariduse arengutrendidest ja toimivatest praktikatest digiajastul |
Panustab kooli, ainevaldkonna või õppekava arengule keskenduva töörühma tegevusse. | Analüüsib oma organisatsiooni haridustehnoloogilisi arendusvajadusi ning teeb vastavalt sellele ettepanekuid. |
Juhib haridustehnoloogilist arendusprojekti. |